dinsdag 2 juni 2015

Dinsdag 2 Juni: Preikestohytta - Genieten van mist en regen


Uitslapen zat er niet echt in.  Aziaten in de hostel vinden het niet nodig om stil te zijn als ze 's morgens om 6u opstaan om weet ik wat te gaan doen.  Er is behalve in de wind, regen en sneeuw te lopen voorlopig niet veel te doen op deze plaats
We dommelen terug wat in en gaan om 9u naar het ontbijt om uitgebreid te eten.  Ondertussen hadden we al beslist om niks te doen vandaag en het rustig aan te doen.  Het weer is er toch niet naar om nog een wandeling te ondernemen.
Rond 11.20 bekijk ik mijn gsm en zie 2 gemiste oproepen en een bericht.
Ik citeer:
"Hello... This is a message from Haugen Camping in Sirdal (een plaats waar we geslapen hebben).  The main newspaper in Stavanger wants to get in contact with you - do you want that? Anita".

Ik antwoord:
"Geen probleem je mag mijn gsmnr doorgeven, we zitten in de Preikstolhytta".

Een kwartier later gaat mijn gsm over.  Het is een reporter.  Hij vertelt ons dat er een artikel in de krant is verschenen die hoge kijkcijfers haalt.  We hebben maar één versie van het verhaal en willen het onze graag horen.
Hij vertelt ons dat hij op 10 min rijden van ons vandaan is.  Ik vraag hem of hij naar de winkel kan gaan en eten voor ons meebrengt.  20 Min later staat hij voor onze neus met 2 zakken vol eten, een laptop en een microfoon.  De fotograaf volgde 10 min na de reporter.  De rest lees je in de krant.  Zowat de grootste krant van regio Stavanger (60 000 oplagen en 200 000 online lezers)

Link tot het artikel in de krant versie van het toerismekantoor:

Krantenartikel in 'aftenbladet'

Krantenartikel 2 in 'aftenbladet'

De andere link, onze versie van het verhaal, krijg ik nog niet online wegens geblokkeerd.
Dit kan wel via Facebook.
Ik probeer hem later nog te posten.


2 opmerkingen:

  1. nog eens, ja amaai!! een engelbewaarder in de vorm van Marcus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jawadde! mooie verhalen en spannend! Leuk filmpje bij het artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen