donderdag 25 juni 2015

25 Juni: Gejlå - Husum

We staan vroeg op want hebben heel wat kilometers voor de boeg. We weten niet echt waar naartoe gefietst en we willen de tijd nemen om te zoeken.



Goeiemorgen Feline: "Ik wil in mijn waapzak blijven".


Daar sliepen we vorige nacht:


De route brengt ons, net voor de Deens - Duitse grens, doorheen een voormalig Duits gevangenenkamp voor Denen. De heel goed onderhouden nog overgebleven barakken huisvesten heel wat musea om te bezoeken.

Fascinerend, om stil van te worden. 





Ah, daar, het langverwachte bordje: Duitsland!


We verlaten het - prachtige groene - koninkrijk Denemarken. 




Onze ogen vallen bijna uit hun kassen bij het zien van de prijzen in de Aldi. We moeten lachen aan de kassa, de kassier bekijkt ons wat raar. Maar wij genieten van een uitgebreide lunch op een bankje.

We besluiten te overnachten in een eerder bezochte jeugdherberg (8 april) in Husum. We zetten een tandje bij. Prachtig weer, eindelijk 23°C. Terrasjesweer op de toen voorbijgereden markt. Het bruist er van de collega-trekkers op de fiets. 

We genieten van een douche, warm eten, binnen slapen en een normaal bed met linnen.


We doorkruisten Denemarken doorheen midden Jutland. Dat was - tegen onze verwachtingen in - veel heuvelachtiger. Maar wel peanuts tegenover Noorwegen. 
7 Dagen gefietst = 490 km in de benen. 

We beslisten - in samenspraak met de kinderen - om onze reis te eindigen in de jeugdherberg van Wingst. Daar deden we de paaseierenraap en hebben we hele mooie herinneringen. Mama en papa Sanders komen ons zondag 28 juni ophalen. We rijden 30 juni terug naar huis.



3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo familie Sanders,
    Onze ontmoeting bij Preikestolen was maar kort en vluchtig, toch kan ik het niet loslaten.
    Ik heb inmiddels jullie reisverslag al helemaal terug gelezen en ik kan alleen maar bewondering en respect voor jullie hebben !
    Ergens benijd ik jullie ook, ook al was jullie reis niet zo romantisch als ik op het eerste gezicht dacht.
    Jullie zijn een levenservaring rijker die jullie en zeker ook jullie kinderen voor de rest van jullie leven zullen meedragen en koesteren.
    Ik heb genoten van jullie verhalen en ervaringen, bedankt hiervoor !
    Geniet nog van de laatste dagen en wel thuis !

    Groeten uit Weert, Nederland,
    Lei van de Kruijs.

    p.s. Ik heb nog een paar foto's van op de preekstoel, indien interesse graag een email adres waar ik deze naar toe kan sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het zit er bijna op hé ! Ik zal zeker jullie mooie en boeiende verslagen missen en al de rest. Veilig thuis met oma en opa Sanders en tot in Sint-Joris !

    BeantwoordenVerwijderen