vrijdag 26 juni 2015

Vrijdag 26 juni: Husum - Heide

We zijn letterlijk aan het uitbollen.  Rustig tochtje van 45 km. Niet teveel stress.
Al enige dagen zijn we bezig tegen elkaar over het feit hoeveel kilo's we met ons meezeulen.  Onderweg kwamen we een weegbrug tegen en vroegen of ze ons eens wilden wegen.

Wij weten nu hoeveel het gewicht van onze bolides inclusief onszelf en kinderen bedraagt.
We houden het nog eventjes voor ons en zouden het leuk vinden mochten jullie een kleine pronostiek houden.  Probeer het gewicht van ons apart of samen te raden.  Dit kan je via bericht op Facebook of via reactie op dit bericht in de blog.  Ben benieuwd of jullie een beetje in de juiste richting zullen raden. Aangezien we op de terugweg zijn zitten we nu bijna op ons minimum gewicht.



Noor Friesland, het vlakke Duitsland.  Zalig om te fietsen als er geen of bijna geen wind is.


We nemen het ervan met een "matje" op een terras.




We steken de Eider over, ditmaal via een brug zonder kraan... remember (8 april) hetzelfde water op een andere plaats.


Ooievaar op het land van de boer, zomaar weet ik veel wat aan het doen.


Zou eigenlijk nog zoveel meer willen/kunnen vertellen.  Zoveel meegemaakt, woorden schieten tekort.

Morgen fietsen we onze, voorlopig, laatste kilometers (een 80-tal) tot aan de DJH van Wingst.  Nog een overzet over het Nord-Ostsee-kanaal en één over de Elbe.

In Wingst zal onze blog dan ook eindigen.  Alhoewel, eenmaal thuis zal ik misschien nog wat filmpjes online zetten van onze belevenissen.
Ik zal dan ook ons Bruto gewicht meedelen aan de geïnteresseerden.
Tot later

Vele groeten

Jana
Frederik
Juliette
Rosalie
Feline

3 opmerkingen:

  1. mooi!! ja zeg, straf hoe het toch vlot vooruit gegaan is en nu al op de terugreis in een ander ritme en al een beetje terug blikken op het avontuur! al die leuke foto's, jullie zien er echt goed uit!
    en oei oei, een gewicht raden.. ik ben daar alvast megaslecht in maar doe toch een poging, bij deze, mijn gok voor jullie totaalgewicht mensen plus bagage is... eum, ahum... 345,67 Kilo...? hahaha, nu ben ik wel benieuwd :) vele groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk komen jullie terug naar huis! Ik zal blij zijn jullie allemaal gezond en wel terug te zien, zeker de kleintjes die volgens mij een heel stuk gegroeid zijn! Ik zal ook eens een gokje wagen maar 't zal der wel ferm neffens zijn : 222,75 kg! Want de rest van de kilo's zijn jullie onderweg wel verloren denk ik! Tot volgende week!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gokken op 235 kilo. Laat het zeker weten want niemand zal er dicht tegen zitten denk ik. Zo te zien is Jana alleszins niet verdikt... Fré blijft gelijk en de kindjes zien er ook goed uit. Ben eens benieuwd !

    BeantwoordenVerwijderen